کد خبر : 208109
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 18:47

وضعیت سئو در سال ۲۰۲۴

وضعیت سئو در سال ۲۰۲۴

  سئو با ادغام هوش مصنوعی مولد در جستجو دستخوش یکی از مهم ترین اختلالات شده است. حفظ سهم بازار، بهینه‌سازی محتوا و افزایش کارایی برای اجرای سریع‌تر تلاش‌های سئو برای رقابتی ماندن در چشم‌انداز ۲۰۲۴ حیاتی است. در گزارش وضعیت سئوی سال ۲۰۲۴ ما، بر اساس داده های انحصاری از نظرسنجی سئو سالانه ما،

 

سئو با ادغام هوش مصنوعی مولد در جستجو دستخوش یکی از مهم ترین اختلالات شده است. حفظ سهم بازار، بهینه‌سازی محتوا و افزایش کارایی برای اجرای سریع‌تر تلاش‌های سئو برای رقابتی ماندن در چشم‌انداز ۲۰۲۴ حیاتی است.

در گزارش وضعیت سئوی سال ۲۰۲۴ ما، بر اساس داده های انحصاری از نظرسنجی سئو سالانه ما، به آخرین داده ها در مورد تغییرات SEO، روندهای سازمانی و موارد دیگر دسترسی داشته باشید تا استراتژی خود را برای ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده اطلاع دهید.

 

وضعیت سئو: سال ۲۰۲۳ چگونه بود و پیش بینی ها برای سال ۲۰۲۴

در فضای دیجیتالی بیش از حد رقابتی، سئو یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش دید در بین مخاطبان هدف، ترافیک وب سایت ارگانیک و رشد کلی کسب‌وکار است.

 

در حالی که ارزش سئو ثابت می ماند، تغییر در سئو ذاتی است. به‌روزرسانی‌های هفتگی و ماهانه الگوریتم‌های Google می‌توانند بازاریابان را به تقلا برای محافظت از رتبه‌بندی یا بهینه‌سازی محتوا برای همسویی با استانداردهای جدید مانند E-E-A-T ببرد. 

 

ظهور هوش مصنوعی مولد و آزمایش اولیه گوگل با تجربه مولد جستجو (SGE) مهم ترین اختلال در سئو از زمان به روز رسانی پنگوئن گوگل در بیش از یک دهه پیش است.

 

با این حال، چالش های جدید اغلب فرصت هایی را برای موفقیت بیشتر فراهم می کنند. کارشناسان جستجو راه‌های جدیدی برای ایجاد و بهینه‌سازی محتوا، حذف تلاش‌های دستی وقت‌گیر، بهبود همکاری و موارد دیگر از طریق هوش مصنوعی پیدا می‌کنند.

 

به طور متوسط، جستجوی ارگانیک تقریباً ۴۰ درصد از ترافیک وب سایت را در شش صنعت کلیدی در سال ۲۰۲۳ ایجاد کرد. بر اساس بررسی وضعیت سئو در سال ۲۰۲۴، ۹۳ درصد از پاسخ دهندگان گزارش کردند که سئو تأثیر مثبتی بر عملکرد وب سایت و اهداف بازاریابی در سال ۲۰۲۳ داشته است.

 

جستجوی ارگانیک همچنان یک کانال برتر برای رشد کسب و کار در ۱۲ ماه آینده است. ما بیش از ۴۰۰ متخصص بازاریابی دیجیتال، سئو و بازاریابی محتوا را مورد بررسی قرار دادیم تا بینش‌های عملی را شناسایی کنیم و به اطلاع‌رسانی استراتژی SEO شما برای به حداکثر رساندن موفقیت در سال ۲۰۲۴ کمک کنیم.

 

حتما بخوانید: در مورد خرید رپورتاژ چه می دانید

 

داده ها و روش شناسی

برای اطمینان از صحت داده ها و پیشنهادات ما، همه پاسخ دهندگان در نظرسنجی سئو یک وظیفه اصلی مرتبط با عملکرد ارگانیک یک وب سایت را انجام می دهند.

پاسخ‌دهندگان از شرکت‌های B2B و B2C در اندازه‌های مختلف از بازار متوسط (۱ تا ۹۹۹ کارمند) تا شرکت (۱۰۰۰+ کارمند) تامین شده‌اند. داده‌های ما دیدگاه‌های ذینفعان دیجیتالی مختلف را در تمام سطوح نقش، از جمله متخصصان (تحلیل‌گران، استراتژیست‌ها و متخصصان)، مدیران، مدیران و بالاتر نشان می‌دهد.

 

در طول گزارش، از مفهوم بلوغ سئو برای بخش‌بندی بیشتر داده‌ها استفاده کردیم. در زیر مروری مختصر از سه سطحی است که پاسخ دهندگان می توانند برای تعیین بلوغ سئوی خود انتخاب کنند:

 

  • بلوغ کم سئو: سازمان هایی که سئو در آن ها هنوز اهمیت چندانی ندارد. در حال حاضر حداقل منابع یا سرمایه گذاری در سئو وجود دارد.
  • بلوغ سئوی متوسط: سازمان‌هایی که در آنها سئو با منابع سئو و سرمایه‌گذاری کافی اهمیت متوسطی دارد.
  • بلوغ SEO بالا: سازمان هایی که سئو در آنها اولویت دارد. سئو بخش مهمی از فرآیندهای بیش از یک تیم با سرمایه گذاری قوی است.

 

برترین غذاهای آماده

در اینجا مروری کوتاه بر برخی از مهم‌ترین دستاوردهای گزارش مربوط به وضعیت فعلی سئو، نقش هوش مصنوعی در سئو و استفاده از فناوری سئو است.

 

در مورد وضعیت فعلی سئو:

 

  • ۹۳ درصد گزارش کردند که سئو تأثیر مثبتی بر عملکرد وب سایت و اهداف بازاریابی در سال ۲۰۲۳ داشته است.
  • سازمان‌هایی که در پایین‌ترین سطح بلوغ سئو قرار دارند، احتمالاً سئو را بدون تأثیر یا تأثیر منفی گزارش می‌کنند.

چرا؟ به طور متوسط، سازمان ها در بالاترین سطح بلوغ SEO:

 

  • اولویت استخدام استعدادهای بسیار ماهر سئو
  • احتمال استفاده از یک پلت فرم سئوی کاملاً یکپارچه سازمانی ۸ برابر بیشتر است
  • در مقایسه با سازمان هایی که بلوغ سئوی پایینی دارند، دو برابر معیارهای سئو را گزارش دهید
  • حدود ۳۰ درصد پهنای باند بیشتری را به تلاش‌های سئو اختصاص دهید تا آنهایی که بلوغ متوسط یا کم دارند
  • افزایش آگاهی از برند از طریق سئو به عنوان اولویت اصلی برای تمام سطوح نقش در سال ۲۰۲۳ رتبه بندی شد.

 

نقش هوش مصنوعی در سئو:

 

  • ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که SGE منجر به نوعی اختلال در استراتژی های سئو آنها می شود.
  • ۸۳ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که هوش مصنوعی به طور کلی تأثیر مثبتی بر سئو در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت.

 

در مورد فناوری سئو:

  • اکثر پاسخ دهندگان از یک پلت فرم کاملا یکپارچه سئوی سازمانی برای دستیابی به موفقیت با تلاش های سئوی خود استفاده می کنند.

 

اولویت ها و چالش های برتر سئو در سال ۲۰۲۳

همانطور که در بالا ذکر شد، افزایش آگاهی از برند از طریق سئو اولویت اصلی برای تمام سطوح نقش در سال ۲۰۲۳ باقی ماند.

رهبران و متخصصان همچنین در ۹ تا ۱۲ ماه گذشته بر استخدام استعدادهای سئوی مناسب تمرکز کردند، در حالی که مدیران برای اجرای سریعتر تاکید بیشتری بر بهبود همکاری و کارایی داشتند.

 

رهبران تنها گروهی بودند که پایبندی به مقررات جدید حفظ حریم خصوصی را به عنوان اولویت اصلی برای سال ۲۰۲۳ رتبه بندی کردند و نگرانی خود را در مورد جریمه های قانونی احتمالی برجسته کردند در حالی که پزشکان و مدیران بیش از حد بر کارایی و اجرا متمرکز هستند.

 

وقتی صحبت از مهم‌ترین چالش‌ها به میان می‌آید، پاسخ‌دهندگان انطباق با پیشرفت‌های هوش مصنوعی را به‌عنوان چالش برتر سئو و بازاریابان دیجیتال در سال ۲۰۲۳ رتبه‌بندی کردند.

 

پیشرفت‌های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ به سرعت در صنایع مختلف معرفی شدند. برای سئو، همه نگاه‌ها به Google معطوف بود زیرا در سال ۲۰۲۳ با عرضه آزمایشی Search Generative Experience (SGE) که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود، راه جدیدی برای جستجو معرفی کرد.

 

با تنظیم SGE برای تغییر نحوه جستجوی کاربران و نحوه ظاهر شدن برندها در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP)، جای تعجب نیست که انطباق با پیشرفت‌های هوش مصنوعی به‌عنوان مهم‌ترین چالش سئو در کل رتبه‌بندی شود.

 

گزارش کامل را برای دسترسی به بینش های عملی تر مانند این از کارشناسان برجسته سئو دانلود کنید.

 

  • نقش رو به رشد هوش مصنوعی در سئو
  • با توجه به اختلال پیش‌بینی‌شده در صنعت پس از راه‌اندازی جهانی SGE گوگل، هوش مصنوعی تمرکز اصلی در این گزارش است. با وجود عدم قطعیت، اکثریت سازمان ها در هر سطح بلوغ سئو تأثیر مثبت هوش مصنوعی بر سئو کلی در سال ۲۰۲۴ را پیش بینی می کنند.

 

سازمان‌هایی که بلوغ سئوی بالایی داشتند، بالاترین نرخ پاسخ‌دهی را داشتند که تأثیر مثبت را پیش‌بینی می‌کردند.

در حالی که آنهایی که بلوغ سئوی پایینی داشتند، بالاترین نرخ پاسخگویی را داشتند که تاثیر منفی را پیش‌بینی می‌کردند.

 

در گزارش کامل وضعیت سئو در سال ۲۰۲۴، بینش‌های هوش مصنوعی اضافی را که از نظرسنجی انحصاری وضعیت SEO ما به دست آمده است، از جمله اختلال پیش‌بینی‌شده در SGE Google و اولویت‌های برتر SEO مربوط به SGE، کاوش کنید.

 

منابع و فرآیندهای سئو

سازمان‌ها تلاش‌ها را برای بهبود همکاری و کارایی مرتبط با سئو در اولویت قرار می‌دهند، زیرا وارد عصر جدیدی از جستجو می‌شویم. با این حال، استراتژی منابع سئو شما تأثیر زیادی بر اثربخشی این تلاش‌ها دارد.

 

  • سازمان هایی که بلوغ سئوی پایینی دارند به احتمال زیاد یک استراتژی سئو کاملا برون سپاری شده را پیاده سازی می کنند.
  • سازمان‌هایی که بلوغ سئوی متوسط تا بالا دارند، احتمالاً یک استراتژی ترکیبی یا کاملاً داخلی منابع سئو را اتخاذ می‌کنند.

 

اجرای یک استراتژی ترکیبی یا داخلی به شرکت ها این امکان را می دهد که نقش فعال تری در توسعه و اجرای استراتژی های سئو داشته باشند.

 

هرچه استراتژی سئو و سرمایه‌گذاری یک شرکت پیشرفته‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که رهبری رویکرد منابعی را اتخاذ کند که بیشترین استقلال را برای آزمایش و مقیاس‌پذیری چابک‌تر فراهم کند.

 

چگونه در سال ۲۰۲۴ جلوتر بمانیم

جستجوی ارگانیک همانطور که می دانیم با راه اندازی SGE توسط Google در سال ۲۰۲۴ در حال تغییر است. گزارش وضعیت سئو ۲۰۲۴ را دانلود کنید تا آخرین تغییرات و روندهای سئو را که برای اطلاع از استراتژی سئوی سالانه خود باید بدانید، دانلود کنید تا بتوانید یک قدم جلوتر از آن باشید.   

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی در سال 2024

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح