کد خبر : 208088
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 18:18

اینتل از پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم Core رونمایی کرد

اینتل از پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم Core رونمایی کرد

به گزارش نیوز میدو و به نقل از گسمارنا اینتل نسل چهاردهم جدید پردازنده های دسکتاپ سری Core خود را بر اساس معماری تازه Raptor Lake معرفی کرد. اینها عبارتند از Core i9-14900K/KF، Core i7-14700K/KF و Core i5-14600K/KF. اینتل از پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم Core رونمایی کرد تراشه های جدید را اساساً می توان نسخه

Intel announces new 14th Gen Core series desktop processors

به گزارش نیوز میدو و به نقل از گسمارنا اینتل نسل چهاردهم جدید پردازنده های دسکتاپ سری Core خود را بر اساس معماری تازه Raptor Lake معرفی کرد. اینها عبارتند از Core i9-14900K/KF، Core i7-14700K/KF و Core i5-14600K/KF.

اینتل از پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم Core رونمایی کرد
تراشه های جدید را اساساً می توان نسخه های اورکلاک شده مدل های نسل قبلی خود با برخی نرم افزارهای جدید و ویژگی های اتصال در نظر گرفت. فقط مدل i7 تغییراتی در چیدمان هسته خود دارد.

اما ابتدا اجازه دهید از بالا شروع کنیم. ۱۴۹۰۰K (و نوع غیر iGPU 14900KF) دارای پیشرفت‌های اندکی در سرعت ساعت هستند، اما به اندازه‌ای است که اینتل بتواند تاج اولین CPU را برای بار دوم به ۶.۰ گیگاهرتز برساند. این شرکت قبلاً این ادعا را با ۱۳۹۰۰KS مطرح کرده بود، اما این تراشه در تعداد کمی فروخته شد، در حالی که گفته می شود ۱۴۹۰۰K اولین تراشه ای است که به ۶.۰ گیگاهرتز رسیده و با حجم به فروش می رسد. گذشته از این، تغییرات زیادی نسبت به ۱۳۹۰۰K وجود ندارد.

۱۴۷۰۰K چیزها را کمی تغییر می دهد و چند هسته E اضافی را در مقایسه با نسل قبلی خود اضافه می کند و این عدد را از ۸+۸ به ۸+۱۲ می رساند. سرعت ساعت نیز افزایش یافته است، و همچنین مقدار حافظه پنهان نیز افزایش یافته است.

سپس در نهایت ۱۴۶۰۰K وجود دارد که برای توجیه وجود خود به افزایش اندکی در سرعت ساعت بازگشته است.

مدل‌های دارای پردازنده گرافیکی یکپارچه دارای همان UHD Graphics 770 مانند مدل‌های نسل قبلی هستند.

جدید برای این نسل، Intel Application Optimization است که برای بهبود رشته برنامه ها و زمان بندی موضوعات در سیستم عامل طراحی شده است تا از معماری ترکیبی این تراشه ها بهتر استفاده کند. اینتل با این ویژگی جدید تا ۱۶ درصد در عناوین منتخب پیشرفت کرده است، اما همچنین اعتراف کرد که برای همه بازی‌ها مفید نخواهد بود.

اینتل همچنین نرم افزار جدید Intel XTU را به نمایش گذاشت که اکنون دارای اورکلاک با کمک هوش مصنوعی برای تراشه های جدید است. اینتل همچنین به نظر می رسد کنترل کننده حافظه خود را تقویت کرده است و اکنون ادعا می کند از کیت های XMP بیش از ۸۰۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می کند.

در بخش اتصال نیز بهبودهایی وجود دارد. تراشه های نسل چهاردهم جدید دارای پشتیبانی یکپارچه از Wi-Fi 6/6E و بلوتوث ۵.۳ و همچنین پشتیبانی گسسته از Wi-Fi 7 و Bluetooth 5.4 خواهند بود. همچنین از Thunderbolt 5 آینده پشتیبانی می شود که پهنای باند Thunderbolt را دو برابر می کند و به ۴۰Gbps می رساند.

در نهایت، تراشه‌های نسل چهاردهم جدید با مادربردهای چیپست موجود سری ۶۰۰ و ۷۰۰ با سوکت LGA 1700 سازگار خواهند بود، به این معنی که هر مادربردی که از نسل دوازدهم و نسل سیزدهم اینتل پشتیبانی می‌کند، با نسل چهاردهم نیز کار خواهد کرد.

تراشه‌های جدید اینتل از ۱۷ اکتبر با همان قیمت قطعات نسل قبلی در دسترس خواهند بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی در سال 2024

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح